Op zaterdag 2 november 2019 organiseren wij onze jaarlijkse wereldwijde ledenvergadering in Nederland.
Onze gasten kunnen vrijdagavond 1 november al kennis maken met elkaar tijdens de borrel vanaf 20 uur. Het programma bevat interessante parallelsessies over uiteenlopende onderwerpen.

Op zaterdagavond organiseren wij een dinerbuffet voor alle deelnemers!

Persoonlijk medisch advies

Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid voor een persoonlijk medisch advies? Dat kan! Kies uit onderstaande mogelijkheden. Je kunt zich hiervoor aanmelden via het inschrijfformulier voor de ledenvergadering (Registratie onderaan deze pagina).
Vooraf dien je de medische gegevens te sturen naar ons medisch advies team in Rotterdam (niet naar ons) ter voorbereiding: medische informatie

Bij alle adviezen geldt dat de volgorde van aanmelding telt en dat de capaciteit beperkt is.

Eenvoudig persoonlijk medisch advies

Er is de gelegenheid voor een gratis (eenvoudig) medisch advies op zaterdag 2 november. Deze vindt plaats in een aparte ruimte zodat de privacy is gewaarborgd. Graag van tevoren aanmelden via het inschrijfformulier (Registratie onderaan deze pagina).

Uitgebreid persoonlijk medisch advies

Wilt u een uitgebreid persoonlijk medisch advies? Dat kan op vrijdag 1 november in het Academisch Ziekenhuis in Rotterdam. Je dient zich hiervoor aan te melden vòòr 27 oktober (Registratie onderaan deze pagina). Er zijn kosten verbonden aan dit advies.

Locatie Conferentie

Dit jaar organiseren wij onze conferentie weer bij Internationale School Voor Wijsbegeerte.

Landgoed ISVW
Dodeweg 8
3832 RD Leusden

Informatie conferentie locatie

Bij deze locatie zijn ook hotelkamers beschikbaar waarvoor wij een speciale prijs hebben onderhandeld van € 75 per nacht per kamer. Dit is inclusief ontbijt.
Deze kamers zijn bedoeld voor maximaal twee volwassenen en eventueel een kind tot en met 12 jaar (apart matras). Kinderen van 0-6 jaar mogen gratis op de kamer van hun ouders verblijven. In het hotel zijn geen babybedden beschikbaar. Een extra matras op de grond met bedlinnen kost € 25,00 per nacht (incl. ontbijt). Een bed met matras kost € 25,00 per nacht (wordt apart ingehuurd, excl. ontbijt). Ontbijt voor kinderen tussen 4 en 16 kost € 8,25 per persoon per dag.

Bij deze prijzen komt nog lokale toeristenbelasting.

Voor reservering bij ISVW graag een e-mail sturen aan: naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De hotelkamer dient te worden gereserveerd en betaald door de gebruiker. Kosten voor niet komen opdagen, worden doorbelast naar de persoon die de reservering zelf heeft aangevraagd.

Tijdens eerdere conferenties konden patiënten gebruiken maken van een massage en ook nu bieden wij weer massage aan. Hier geldt dat de volgorde van aanmelding telt en dat de capaciteit beperkt is.

Massage is een manier om lichaam en geest te onderhouden, om spanning en stress af te laten nemen of om gericht en effectief klachten aan te pakken. Massage is ook de taal van het eigen lichaam beter leren verstaan door naar jouw lichamelijke signalen te luisteren.

Waar zit spanning, waar zit onrust, waar voel ik ruimte in mijn lichaam, waar zit het vast, waar voelt het bedrukt of bedompt. Deze fysieke gewaarwordingen kun je door middel van een massage gaan ervaren. Emoties, gedachten en andere gewaarwordingen, vertellen je een verhaal. En dat verhaal is veel completer dan het verhaal wat we door ons denken hebben gevormd. Werkelijk contact maken met alle delen van jezelf zorgt ervoor dat je gaat stromen, zodanig stromen dat je het gevoel krijgt dat je weer tot leven komt. Je komt letterlijk beter in je vel te zitten. Massage is een aanraking met aandacht en laat je bewust contact maken met wie je bent en wat je voelt. Tijdens een massage heb je de kans om jezelf te herontdekken, te ontspannen en je te laten (aan)raken. Je verbindt je als het ware opnieuw met je ware ik. De aanraking van massage kan je helpen oude pijn los te laten waardoor ruimte ontstaat. Ruimte in lichaam en geest.

Kinderevenement

Voor kinderen van praktisch alle leeftijden organiseren wij weer een uitgebreid kinderevenement! Wij hebben hiervoor een aparte zaal met begeleiding en allerlei vermaak. Het knutselen blijkt voor bijna alle leeftijden een groot succes te zijn waarbij bijvoorbeeld ook 16 jarigen heel veel plezier hebben! Uiteraard hebben wij Alex Dings weer als clown en ballon kunst. De kinderen gaan niet met lege handen naar huis!

Jong volwassenen evenement

Voor de grotere kinderen, en jong volwassenen, hebben wij diverse Virtual Reality Experiences zoals het demonteren van een bom ... Daarnaast ook nog een buitenevenement Crime Scene Investigation waarbij je een misdaad moet oplossen.

Bestuursverkiezing

Ons bestuur wordt uitgebreid van 3 naar 5 personen en wij krijgen een Algemeen en Dagelijks bestuur. Naast de Voorzitter, Penningmeester en Secretaris (Dagelijks bestuur) komen nog twee personen voor de rol Communicatie en Jongeren Vertegenwoordiger. Voor de rol van Communicatie hebben wij al een kandidaat. Voor de rol van Jongeren Vertegenwoordiger hebben wij nog geen kandidaat. Ben je tussen 18 en 30 jaar en heb je interesse in deze rol stel je dan kandidaat! Stuur een e-mail naar secretariat@cmtc.nl met jouw achtergrond, doelen en motivatie.

De Dagelijks bestuursleden zijn herkiesbaar voor een periode van 3 jaar en je kunt je als lid ook kandidaat stellen waar vervolgens over gestemd zal worden. Heb je interesse in een van deze rollen, kijk dan naar de profielen van deze rollen en stuur een email naar secretariat met jouw achtergrond (kan een curriculum vitae zijn), doelen en motivatie.

Hieronder vindt u het programma voor zaterdag 2 november.
Alle sessies zijn zoveel mogelijk zowel in het Nederlands als Engels. Wij zullen zoveel mogelijk sessies op video opnemen en deze op onze website (in het alleen voor leden toegankelijke gedeelte) plaatsen.

Vrijdag 1 november

Tijd Spreker(s) Onderwerp
20:00 - 22:00 - Welkom met hapjes en drankjes (bar ISWV)

Zaterdag 2 november
Tijd Spreker(s) Onderwerp
09:00 - 09:30    Ontvangst en registratie
09:30 - 10:15  Lex van der Heijden  Welkomstwoord, verenigingszaken en interactieve enquête met smartphone
10:00 - 11:00  Dr. Maaike Vreeburg (parallel 1)  Ons genetisch onderzoek naar CMTC
10:00 - 11:00  Nirohshah Suthakharan (parallel 2)  Holistische persoons gecentreerde zorg
10:00 - 11:00  Johannes Verheijden (parallel 3)  Zorgen voor jezelf!
11:00 - 11:15 -  Pauze met vlaai
11:15 - 12:00  Prof. Dr. Suzanne Pasmans & Dr. Peter de Laat (hoofdzaal)  Vragen en antwoorden
12:00 - 12:45  Dr. Patrick Kemperman (hoofdzaal)  Psychologische aspecten van het leven met een zeldzame zichtbare aandoening
13:00 - 14:00 -  Lunch en onderling kennismaken
14:00 - 15:00  Mary Genova (parallel 4)  De gevaren van social media
14:00 - 15:00  Hedy van Oers (parallel 5)  Kwaliteit van leven in kaart
14:00 - 15:00  Andrew Evans (parallel 6)  De reis van de patiënt
15:00 - 15:15 -  Naar parallel sessies
 15:15 - 16:15  Nader te bepalen (parallel 7)  Duitstaligen - discussie
15:15 - 16:15  Nader te bepalen (parallel 8)  Engelstaligen - discussie
 15:15 - 16:15  Lex van der Heijden (parallel 9)  Nederlandstaligen - discussie
 16:30 - 17:00  Lex van der Heijden   Afronding
 17:00 - 18:00  Hoofdingang buiten   Verse stroopwafels
 17:00 - 18:00  Bar   Hapje en drankje
18:00 - 20:30  Restaurant  Gezamenlijk diner

Let op:

Het maximale aantal diagnoses is nog niet bekend op dit moment. De plaatsing op de diagnoselijst gaat op volgorde van aanmelding.
De maximale capaciteit van de hoofdzaal is 150 personen.
Gezien de kosten van onze conferentie vragen wij onze deelnemers van 18 jaar en ouder om een bijdrage van € 15 per persoon die deelnemen aan het diner. Dit geldt niet voor sprekers en vrijwilligers.

Registratie